Hogyan pörögjünk fel a téli fáradtságból?

Hogyan pörögjünk fel a téli fáradtságból?

Szürkeség, kevés napfény, hosszabb éjszakák és rövidebb nappalok. Eső, köd mind-mind arra
ösztönöz minket, hogy még fáradtabbnak érezzük magunkat, mint amilyenek vagyunk.

Mit tehetünk ellene?

1., Vízfogyasztás
Több írásunkban is szóltunk már a vízfogyasztás fontosságáról és ebben a cikkben ismét helyet kap.
Aki elegendő vizet fogyaszt, annak jobban pörög az agya. Fontos lenne, hogy mindenki elérje a napi
2,5-3 liternyi vízfogyasztást. Ha eddig keveset ittál egy nap, akkor adj időt magadnak és fokozatosan
turbózd fel a mennyiséget. Nem csak a fáradtság megelőzése miatt fontos ez, de betegségek
megelőzésében is fontos szerepet játszik a megfelelő mennyiségű folyadék bevitel.
2., Cseréld le a kávét
Például zöld teára. Ez a megoldás több szempontból is kifizetődő. A zöld teában lévő koffein hatása
folyamatosan ürül ki a szervezetből, így tovább tart a hatása. Nem mellesleg közben méregtelenít is.
3., Csak csokit ne
Helyette fogyasszunk inkább aszalt szilvát, olajos magvakat és gyümölcsöket. Az agy mikor édesség
utáni sóvárgást jelez, ugyanarra a tápanyagra vágyik, mint ami a csokiban és az almában is
megtalálható. Azaz csoki helyett, válasszuk az almát.
4., Füstmentes élet
A dohányzásról is írtunk már, de az egészséges életmódban nincs helye a dohányzásnak. Hiszen hiába
teszünk az egészségünkért helyes étkezéssel és testmozgással, a dohányzással nyakon vágjuk
erőfeszítéseinket. Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a dohányzás az egész szervezetre felesleges
káros hatást gyakorol, mind a légzőszerveinkre és a keringésirendszerre. Nem mellesleg drága is.
Ideje felhagyni vele.
5., Pihentető alvás
Szervezetünk nem véletlenül vált alacsonyabb kapacitásra, adjuk meg neki a szükséges pihenést.
Amikor tehetjük, aludjunk eleget és pihenjünk. A minőségi alvás alapvetően fontos az egészséges
szervezet számára.
6., Mozgás
Nem baj, ha csak sétálni van erőnk vagy kedvünk. De akkor is menjünk és csináljuk. A fűtés szezon
miatt szennyezettebbek a városok, falvak. Ha tehetjük, menjünk el hétvégente a hegyekbe sétálni,
levegőzni. Nem csak a tüdőnek teszünk jót vele, de elménk is megtisztult és a testünket is
átmozgatjuk.
7., Étkezés

A hideg időben sokkal jobban kívánjuk a nehéz, zsíros ételeket, ám pont ezek emésztése miatt
leszünk fáradtak és nyomottak. Igyekezzünk a hideg időben is tartani magunkat az egészséges
étkezéshez, már ezzel is sokat teszünk a fittségünkért és a betegségek megelőzéséért.