Mit (t)ennél másként, ha 20 évvel fiatalabb lehetnél?

Mit (t)ennél másként, ha 20 évvel fiatalabb lehetnél?

Vajon mit változtatna a mostani önmagadon az, hogy ha 20-25 évvel ezelőtt jobban odafigyeltél
volna magadra?

Dohányzás:
A cigaretta az egyik olyan káros szenvedély, amelyre semmilyen formában nincs szüksége a
szervezetnek. Semmilyen pozitív hatással nem bír, ellenben rengeteg negatív hatása van a
szervezetre. Mind a légzőszerveink, mind a kardiovaszkuláris rendszerünkre igen nagy terhet ró a
rendszeres nikotin fogyasztás. A dohányzás folyamatosan roncsolja a sejtek regenerációját, így
megnő a kórnikus betegségek kockázata. A bőr megereszkedése, sárga fogak és bűzös lehelet már
csak hab a tortán. Mindegy, milyen korban vagyunk, a dohányzást soha nem késő abbahagyni, de
legjobb lenne soha el sem kezdeni.

Ráncok és anyajegyek:
Fiatal(abb) korban, sokan gondolják azt, hogy nincs is fontosabb, mint a tökéletesen barna bőr.
Megfeledkeznek azonban arról a fontos tényről, hogy a szoláriumban és a napon töltött órák száma
összeadódik és ennek hatására – egyéni adottságoktól függően – a bőr korábban kezd ráncosodni és
egyre több anyajegy alakul ki rajta, amely fokozott veszélyt jelent a melanóma kialakulásában.

Elégséges vízfogyasztás:
Aki rendszeresen elegendő vizet fogyaszt, annak hidratált a bőre, egészséges az emésztése, ritkábban
fáj a feje, életerősebb és magasabb a vitalitása. Megéri már egészen fiatal kortól rászokni a
rendszeres és megfelelő mennyiségű ivásra.

Egészséges étkezés:
Talán nem kell mondani, hogy az egyik legfontosabb tényező az, hogy milyen ételekkel tápláljuk a
szervezetünket. Rengeteg egészségügyi probléma megelőzhető az egészséges életmóddal, amelyre
soha nem késő áttérni. Tegyünk próbát és legyünk türelmesek. A régen kialakult túlsúly, magas
vérnyomás, pajzsmirigy vagy vércukor probléma nem múlik el egyik napról a másikra, de kitartással
és türelemmel elérhetjük a várva-várt változást. Azonban ha már egészen fiatal korunktól figyelmet
fordítunk az egészséges étkezésre elkerülhetjük az imént sorolt betegségeket is.

Stressz-mentesség
A mai világban mindenhol és mindenkor stresszelünk. Aggódunk a gyermekeink miatt, közben
felidegesít a felettesünk, de összevesztünk a házastársunkkal és még az a barom is ránk dudált az
utcán. Vezessük le a feszültséget! De ne az evésbe meneküljünk! Mozogjunk, meditáljunk,
relaxáljunk és nevessünk sokat. Egy kutatás kimutatta, hogy már az erőltetett mosolygás is jótékony

hatással van a szervezetre és beindítja a boldogság hormonok termelését. Próbáljuk ki! Mosolyogjunk
sokat.